Jumat, 17 November 2017

Silabus Bahasa Inggris SMK Kelas 10, 11, 12 Kurikulum 2013 Tahun 2017 Semester 1 dan 2

  Guru Kelas       Jumat, 17 November 2017
Silabus Bahasa Inggris SMK Kelas 10, 11, 12 Kurikulum 2013 Tahun 2017 Semester 1 dan 2
Perangkat pembelajaran Silabus Bahasa Inggris SMK Kelas 10, 11, 12 Kurikulum 2013 Tahun 2017 Semester 1 dan 2 merupakan sebuah file hasil revisi terbaru K13 untuk jenjang Sekolah Menengah Kejuruan. Maka dari itu di kesempatan artikel ini Admin akan membagikan Contoh Silabus B. Inggris SMK. Silabus merupakan rencana pembelajaran pada suatu kelompok mata pelajaran/tema tertentu yang mencakup standar kompetensi , kompetensi dasar, materi pokok/pembelajaran, kegiatan pembelajaran, indikator, penilaian, alokasi waktu, dan sumber/bahan/alat belajar. Silabus merupakan penjabaran standar kompetensi dan kompetensi dasar ke dalam materi pokok/pembelajaran, kegiatan pembelajaran, dan indikator pencapaian kompetensi untuk penilaian. Silabus merupakan seperangkat rencana dan pengaturan tentang kegiatan pembelajaran, pengelolaan kelas, dan penilaian hasil belajar.

Download Silabus Bahasa Inggris SMK K13 Tahun 2017 Semester 1 dan 2 yang Admin Akses Guru bagikan ini tentunya meruapakan file yang Bapak dan Ibu butuhkan untuk pelaksankan kegiatan pembelajaran yang baik dan benar, juga sebagai dasar untuk pembuatan perangakat pembelajaran yang lainnya. 

Silabus Bahasa Inggris SMK Kelas 10, 11, 12 Kurikulum 2013

Berikut akan Admin gambaran untuk Silabus B. Inggris SMK Kelas X XI XII K13 Tahun 2017 Semester 1 dan 2., Sebelum Bapak dan Ibu mendownload file lengkapnya.
NAMA SEKOLAH   : 
MATA PELAJARAN  :   BAHASA INGGRIS
KELAS/SEMESTER  :   X / 1 - 2
STANDAR KOMPETENSI  :   Berkomunikasi dengan Bahasa Inggris setara Level Novice
ALOKASI WAKTU   :   148 jam X 45 menit

KOMPETENSI DASAR
1. 1 Memahami ungkapan-ungkapan dasar pada interaksi sosial untuk kepentingan kehidupan
1.2 Menyebutkan benda-benda, orang, ciri-ciri, waktu, hari, bulan, dan tahun
1.3 Mendeskripsikan benda-benda, orang, ciri-ciri, waktu, hari, bulan, dan tahun
1.4 Menghasilkan tuturan sederhana yang cukup untuk fungsi-fungsi dasar
1.5 Menjelaskan secara sederhana kegiatan yang sedang terjadi
1.6 Memahami memo dan menu sederhana, jadwal perjalanan kendaraan umum, dan rambu-rambu lalu lintas
1.7 Memahami kata-kata dan istilah asing serta kalimat sederhana berdasarkan rumus
1.8 Menuliskanundangansederhana

INDIKATOR
• Ucapan salam (greetings) pada saat bertemu dan berpisah digunakan secara tepat
• Memperkenalkan diri sendiri dan orang lain diperagakan dengan tepat
• Berbagai ungkapan  terima kasih dan responnya digunakan secara tepat
• Berbagai ungkapan penyesalan dan permintaan maaf serta responnya diperagakan secara tepat

• Nama-nama benda dan kata yang mendeskripsikan benda yang terkait dengan warna, bentuk, asal (origin), ukuran, bahan, jumlah dan kualitas disebutkan dengan tepat.
• Kata-kata yang mendeskripsikan orang yang terkait dengan profesi, kebangsaan, ciri-ciri fisik, kualitas, dan aktifitasnya disebutkan dengan tepat.
• Waktu (time of the day), nama-nama hari/tanggal, bulan, tahun disebutkan dengan tepat.


• Bilangan (cardinal / ordinal) digunakan dengan tepat dalam berbagai konteks.
• Kata-kata dirangkai dengan tepat untuk mendeskripsikan benda berdasarkan warna, bentuk, asal (origin), ukuran, bahan, jumlah dan kualitas. 
• Kata- kata dirangkai dengan tepat untuk mendeskripsikan orang yang terkait dengan profesi, kebangsaan, ciri-ciri fisik, kualitas, dan aktifitasnya.
• Kata-kata dirangkai dengan tepat untuk mendeskripsikan suatu kejadian berdasarkan waktu (time of the day), nama-nama hari/tanggal, bulan, tahun.



• Ungkapan penyesalan dan permintaan maaf serta pemberian responnya disampaikan dengan tepat.
• Ungkapan simpati serta pemberian respon terhadapnya disampaikan dengan tepat
• Ungkapan berbagai perasaan disampaikan dengan tepat
• Ungkapan permintaan dan pemberian ijin disampaikan dengan tepat
• Ungkapan perintah dan permintaan digunakan secara tepat.
• Ungkapan penawaran barang dan jasa digunakan secara tepat.

• Peristiwa yang sedang terjadi diceritakan dengan tepat sesuai dengan waktu dan tempat kejadian.
• Pernyataan dengan menggunakan ”there is/are” disampaikan dengan tepat sesuai dengan waktu dan tempat kejadian.
• Pertanyaan tentang peristiwa yang sedang terjadi disampai-kan dengan tepat
• Pengungkapan perasaan / pendapat tentang peristiwa yang sedang terjadi disampaikan dengan tepat

• Pesan ditulis dalam bentuk memo dengan benar.
• Memo yang sudah ada dijelaskan dengan tepat.
• Menu ditulis dan dijelaskan dengan tepat.
• Tanda-tanda dan lambang (misalnya: rambu lalu lintas) dijelaskan dengan benar.
• Berbagai macam jadwal (time table) dibuat dan dijelaskan dengan benar.
• Bentuk kata sifat dan keterangan digunakan secara tepat untuk membandingkan sesuatu.

• Berbagai ungkapan untuk menyatakan pilihan (preferences) digunakan dengan tepat.
• Ungkapan untuk menyatakan pengandaian (conditional type I) digunakan dengan tepat.
• Berbagai ungkapan untuk menyatakan kemampuan (capabilities) digunakan dengan tepat.
• Ungkapan untuk meminta dan memberi arah dan lokasi (direction) digunakan dengan tepat.

• Sejumlah kata dirangkai menjadi kalimat yang mengandung unsur undangan 
• Kalimat dirangkai dengan benar untuk membentuk undangan
• Undangan sederhana (misalnya: undangan ulang tahun) dituliskan dengan benar. 

MATERI PEMBELAJARAN
• Greetings and leave takings
− Good morning.
− How are you?
− I’m fine, thanks
− See you later.
• Introducing
− May I introduce myself. I am Budi. 
− Ani, this is Ida. 
− Nice to meet you. 
• Thanking
− Thank you very much. 
− You are welcome.
• Apologizing
− I am sorry for ...
− Please forgive me ..
• Grammar Review
− Personal Pronoun (Subject  &  possessive)
- I – my
- You – your
− Simple Present Tense : to be & Verb 1


• Adjectives showing colours, quality, size, shape, age, origin, material
- green, good, big, old,Indonesian, wooden, dsb.
• Profession, nationality
• Adjectives showing physical (appearance), non-physical (characteristic) 
- beautiful, humorous dsb
• Nouns showing time, day, date, month, year
-  six o’clock, Sunday, 1st of May, July, 2006
• Grammar review:
− Singular – plural nouns.
(book – books
box - boxes
child – children
fish – fish)

• Cardinal and ordinal numbers
− ten, twenty, first, fifth, dsb
• Adjectives of quality: good, beautiful, dsb
• Adjectives of size: big, small, dsb.
• Adjectives of shape: round, straight, dsb.
• Adjectives of age: old, new, dsb.
• Adjectives of colour: blue, red, dsb.
• Nationality, profession
− John is an American.
− He is a very busy chef
• Adjective in series: A beautiful big U-shaped wooden house.
• Description of events:
The accident happened at nine PM on Monday, the 26th of July 2010.
• Antonym / synonym

• Words and expressions used to show regrets and apologies:
- I’m sorry that ...
• Words and expressions used to express sympathy:
- I’m sorry to hear that ..
• Adjectives for expressing feelings:
- happy, terrible, sad, etc
• Adjectives ‘ –ing’ vs  ‘-ed’
- boring ›‹ bored
• Adjective set expressions
- get bored; turn bad, etc
• Subject – verb agreement:
- John is very happy to see you.
• Words and expressions used in asking for and giving permission:
- May I use the phone?
- You can leave now.
• Grammar: Modals + Auxiliary
• Expressions and verb forms used  in commands and requests:
- Can you lend me a pen, please?
- Come here!; Stand up!
• Responses to commands:
- Yes, I will.
- Certainly.
• Expressions used for offering things and services.
- Would you like to have some tea?
- Would you like to taste this food? 

• Words and expressions used in the context of telling or describing events.
- The students are cleaning the foor.
- When you arrive, the guests will be travelling around the city.
• Grammar: Present continuous, future continuous.
• Sentences using ‘there + be’
• Prepositions: in, on, at, under, etc.
- There is a napkin on the table
• Questions about events:
- How/When did it happen?
• Expessions of feelings / opinions concerning an event
- I was very shocked to learn about the number of the victims.

• Samples of memo
• Sample of menu
• Words and expressions to explain signs and symbols:
- That “P” sign means that you can park here.
- The symbol “Lady” means that the toilet is for women.
- “No smoking” means that you are not allowed to smoke in that area.
• Samples of time table and schedule
• Degrees of comparison:
- Bus is fast.
- Train is faster than the bus.
- Plane is the fastest of all.
- Travelling by plane is more convenient than travelling by bus.

• Words and expressions used in expressing preference:
- I prefer coffee to soft drink at this time of the day.
- I’d rather stay home over the weekend than go to movies.
- I like badminton better than  volley ball.
• Conditional sentence type 1:
- If the weather is nice this morning, we can go to the beach.
• Words and expressions used to talk about capabilities:
- Can you swim to cross this river?
- When I was a child, I could (was able to) climb that tree.
• Words and expressing used in asking for and giving direction (location):
- Could you tell me the way to the Zoo, please?
- Go straight on as far as the junction, then turn left. The Zoo is on your left ...
• Prepositions of place: in front of, behind, beside, dsb.

• Grammar review: “will”, “could”, “would” and prepositions: in, on at and reported speech
• Samples of invitation (personal invitation).
• Parts of personal invitations.
• Contents, style, spelling and punctuation.

KEGIATAN PEMBELAJARAN
• Listening
− About greetings, introducing, thanking, leave takings, and apologizing
− Listening for information
− Matching pictures
• Speaking
− Saying greetings,  introducing, thanking, leave takings, and apologizing
− Role playing, dialogues, introducing, thanking, leave takings, and apologizing
• Reading for information
      − letters
      − passage
• Writing
− Completing dialogues
− Composing  letters

• Listening
− Matching pictures with statements
− Dictation
− Listening for information
• Speaking:
− Role playing dialogues 
• Reading:
− Reading for information
• Writing:
-  Writing dates
-  Writing descriptions  
   of things

• Listening:
− Listening for information 
− Dictation
− Matching pictures
• Speaking:
− Completing a dialog based on the given clue
− Role playing dialog
• Reading:
-  Understanding and discussing a dialog.
-  Reading for information
• Writing:
− Arranging jumbled letters
− Composing dialogues involving the use of numbers in various contexts
− Writing paragraphs based on pictures.

• Listening:
− Dictation
− Listening for information
− Completing dialogs
• Speaking:
− Pronunciation practice
− Dialogue practice
− In pairs, creating and practising dialogues dealing with regret and apoligies, simpathy, asking for and giving information, offering things and services.
• Reading:
− Reading for information:
− Dialogues 
− Stories which stimulate readers’ emotion
• Writing:
− Wrting an invitation letter
− Writing resposes to questions given


• Listening:
− Matching pictures and statements.
− Completing dialogs
− Dictation
• Speaking:
− Dialogue practice telling what’s happening in pictures.
− Giving responses to the events shown in pictures, films, or dramas.
− Dialogue practice using “there”
• Reading:
 -   Reading for information of passage, dialog
• Writing:
-   Writing short dialogs based on pictures.
-  Composing short paragraph according to pictures given

• Listening
− Matching pictures based on signs, symbols, time tables and schedules given.
− Listening for information
• Speaking
− Dialogue practice involving memos, menus, signs, symbols, time tables and schedules
− Creating a dialog based on the situation given
− Completing sentences using degrees of comparison
• Reading
      − Reading for 
         information
• Writing
− Creating a menu of a retaurant and a dialog
− Writing sentences using comparative degree
− Composing memos.

• Listening
− Matching pictures with statements
− Listening for information: dialogues
− Listening and completing a dialog
• Speaking
− Interviewing for one’s capabilities, preferences, asking and giving directions based on maps given.
− Responding to questions using conditional sentences type 1.
• Reading
− Reading for information: passages, dialogues, etc.
• Writing
− Completing a dialogue about giving directions or locations.
− Writing sentences using conditional type 1.
− Composing dialogues involving preferences and capabilities and giving directions.

• Listening
− Completing 
    a dialog  about invitation
− Dictation
• Speaking
− Responding to questions dealing with invitations using “yes-no” and “wh-” questions.
− Creating dialogues in pairs
− Dialogue practice
• Reading
− Reading for information: invitation letters
− Changing statements into reported speech
• Writing
− Composing the reply of an invitation letter
− Writing personal invitations.

PENILAIAN
• Tes lisan: 
- Memperagakan dialog secara berpasangan

• Tes tertulis: 
- Melengkapi dialog
- Answering questions

• Tes lisan
- Mendeskripsikangambar secara  lisan

• Tes tertulis
- Melengkapi kalimat
- Pilihan Ganda
- Memberi  labelpada  gambar
- Menjawab pertanyaan cerita.

• Tes lisan
    − Mendes-
        kripsikan   
        gambar
−  Menyebut-
       kan waktu,   
       bilangan. 
− Menceritakan
        kejadian  
        secara   
        lisan.

• Tes tertulis:
- Pilihan ganda
- Menjodoh-
       kan   
       gambar.
- Menyusun paragraph pendek.

• Tes lisan
− Dialog
− Merespon  
   pernyataan

• Tes tertulis
− Melengkapi  
    kalimat
− Membuat  
    kalimat 
    berdasarkan 
    gambar.
− Menyusun 
    cerita.

• Tes lisan
− Menceritakan  
   gambar 
− Dialog

• Tes tertulis
− Melengkapi  
    kalimat
− Menjawab 
    soal cerita.
− Membuat 
   kalimat 
   berdasarkan 
   gambar.

• Tes lisan
− Menjawab 
    pertanyaan 
    secara lisan
− Menjelaskan  
    jadwal 
    perjalanan, 
    rambu lalu 
    lintas, simbol 
    dan tanda. 

• Tes tertulis
− Membuat  
   memo
− Menulis  
   menu
− Menulis  
    jadwal
− Menjawab    
   pertanyaan   
   tentang 
  menu, jadwal, 
  memo, rambu 
  lalu lintas. 

• Tes lisan
− Dialog
   tentang  
    preference, 
    direction,  
    capabilities,  
   conditional.

• Tes tertulis
− Melengkapi 
    dialog
− Menuliskan  
   arah  /
   petunjuk.
− pilihan ganda

• Test Lisan
- Mengundang secaralisan
- Dialog

• Test tertulis
−  Membuat undangan


SUMBER BELAJAR
- Get Along with English for Vocational School Grade X  Novice level
- Global Access to the World of Work
- English for Hotel Services
- Grammar in Use

- Get Along with English for Vocational School Grade X  Novice level
- Breakthrough
- Global Access to the World of Work
- Person to Person
- Grammar in Use

- Get Along with English for Vocational School Grade X  Novice level
- English for Hotel Services
- International Hotel English
- Person to Person
- Grammar in Use
- Posters or pictures from magazines or newspapers

- Get Along with English for Vocational School Grade X  Novice level
- Global Access to the World of Work
- American Business English
- Person to Person
- Grammar in Use

- Get Along with English for Vocational School Grade X  Novice level
- American Business English
- Person to Person
- Pictures from newspapers or magazines
- Breakthrough

- Get Along with English for Vocational School Grade X  Novice level
- Various kinds of memos and menus, time tables and schedules from different sources
- Person to Person
- American Business English
- Breakthrough

- Get Along with English for Vocational School Grade X  Novice level
- Person to Person
- Grammar in Use
- Maps 
- Breakthrough
- English for Hotel Services
- Global Access to the World of Work

- Get Along with English for Vocational School Grade X  Novice level
- Different kinds of invitations
- Person to Person
- Breakthrough
- Global Access to the World of Work

Itulah sekilas gambaran yang dapat Admin tuliskan untuk Silabus Kelas X bahasa inggris Berkomunikasi dengan Bahasa Inggris setara Level Novice. Untuk lebih lengkap mengenai silabus Kelas 10, 11, 12 K13 Tahun 2017 Bapak dan Ibu dapat mendownloadnya secara lengkap pada link di bawah ini.
logoblog
Klik Bagikan sebelum Download

Thanks for reading Silabus Bahasa Inggris SMK Kelas 10, 11, 12 Kurikulum 2013 Tahun 2017 Semester 1 dan 2, Silahkan Share dulu sebelum Anda Download file lengkapnya di bawah ini!

SILAHKAN SHARE/BAGIKAN DAHULU SEBELUM MENDOWNLOAD FILE LENGKAPNYA DI BAWAH INI !
Previous
« Prev Post

Tidak ada komentar:

Posting Komentar